Teksti suurus

Reavahe

Kontrastsus

Kas oled ligipääsetav vaegkuuljale ja kurdile?

Küsimustik annab aimu, millele tähelepanu pöörata, et sinu ruumides või sinu sündmusel tunneks end hästi ka kuulmispuudega inimene. Kõik küsimused ei pruugi sinu tegevust ja sinu ruume puudutada.

Kui vastad jah, on sul ligipääs olemas!

Ära kohku tagasi, kui su ligipääs pole päris täielik. Alusta muutmist väiksematest asjadest, näiteks püüa vahetada välja liigset müra tekitavad seadmed, lisa mõni infotahvel, märgutuli sisenemisel, aseta kajavasse ruumi põrandavaip, lisa ruumi valgusteid.

Kas oled ligipääsetav vaegkuuljale ja kurdile?

Suhtumine

  • Kas suhtud erinevatesse inimestesse avatult ja eelarvamusteta?
  • Kas tekitad erinevate vajadustega inimestes tunde, et nad on sinu juurde oodatud?

Sisenemine

  • Kas fonoluku või tõkkepuu avamisel on mõeldud kuulmispuudega inimesele (kas on olemas visuaalsed märgised, mis võimaldavad vaegkuuljal või kurdil aru saada, et soovitakse, et siseneja ennast tutvustaks või et uks on nüüd lahti)?
  • Kui maja all valvur või infolaud, siis kas seal on olemas statsionaarne silmusvõimendisüsteem?
  • Kas majas on olemas majajuht?
  • Kas majajuhil olev info on piisavalt selge, kontrastses kirjas ja hästi valgustatud?

Liikumine ja viibimine siseruumides

  • Kas ruumis on piisavalt vaikne (ei ole liigset taustamüra)?
  • Kas ruum ei kaja?
  • Kas on ruumis kasutatud pehmeid, heli neelavaid materjale?
  • Kas ruumis on piisav valgustus?
  • Kas on olemas müravaba ruum, kus puhata?
  • Kas teenindusletis/saalis/nõupidamisruumis/õppeklassis on silmusvõimendi?

Info

  • Kas on olemas infoviidad?
  • Kas oluline info on esitatud visuaalselt või tekstina?
  • Kas film, video, reklaam on varustatud subtiitritega?
  • Kas majas on keegi, kes oskab viipekeelt?
  • Kas sündmusel on olemas viipekeelne tõlge?
  • Kas kohal on keegi, kes oskab teha kirjutustõlget (räägitav tekst kuvatakse arvutiekraanil)?
  • Kas teate, kust neid tõlke tellida?
  • Kas sinu veebilehel esitatud videod on varustatud subtiitritega (ehk vastavad WCAG 2.0 nõuetele)?

Teenindus

  • Kas teenindajad oskavad suhelda vaegkuuljaga?
  • Kas teenindaja räägib aeglaselt ja selgelt?
  • Kas teenindaja on näoga vaegkuulja poole?

Küsimustikku koostamisel on kasutatud  MTÜ Puude Taga on Inimene veebis avaldatud ja Eesti Liikumispuudega Inimeste Liidu materjale. Aitäh abi eest Eesti Vaegkuuljate Liidule ja Eesti Kurtide Liidule ja  MTÜ-le Ligipääsetavuse Foorum!

Loe lähemalt, kuidas tagada paremat ligipääsetavust:


Võrdõigusvoliniku kantselei

  • Roosikrantsi 8b 10119 Tallinn
  • Telefon: (+372) 6269 059
  • E-post: info@svv.ee
  • Mobiiltelefon: (+372) 5620 9906


“Siia saab” märki annab välja Võrdõigusvoliniku Kantselei. Vaata, millega me veel tegeleme, ehk saame abiks olla?
© Võrdõigusvoliniku kantselei